Így az önkormányzati kampány vége felé hagy írjak egy régi "mániámról" : a rendelőintézeti és kórházi szakrendeléseken történő várakozásról, illetve annak megoldásáról.

Mindannyian ismerjük a szenvedést, amikor valamilyen betegségtől elcsigázottan, vagy jobb esetben csak valamilyen szűrővizsgálatra várva ücsörgünk fél napokat egy rendelő előtt, vagy éppen gyermekünket csitítgatjuk az akár több órás várakozás miatt. A magam részéről még szédülni is szoktam a szörnyű kockás csempétől...Én azt is tudom, hogy ez a várakozás a másik oldalon is sok stresszel jár, a gyakran túlterhelt orvosoknak, fotó 2 (3)_1.JPGfotó 2 (3).JPGápolóknak is komoly feszültséget okoz az odakint türelmetlenül váró betegek tömege. Ezt állatorvosként én is sokszor tapasztalom, de tudom azt, hogy van gyógyszer, ami jelentősen enyhíti a problémát: ez az időpont egyeztetés. Ez a rendelőintézetben valamennyire ma is lehetséges, személyesen vagy telefonon, de nem mindenhol (pl egyes  kórházi osztályok szakrendelésein), ráadásul a mai technikai színvonal mellett ez jóval "betegbarátabban" működhetne.

Képviselőként régóta javasoltam, polgármesterként viszont kifejezetten szorgalmaznám, hogy a háziorvosnál rögtön a beutaló kiállításakor, azzal egy időben időpontot is kaphasson a beteg a következő "állomásra". A mai számítástechnika színvonala mellett pillanatok alatt felállhatna egy egységes rendszer Szekszárdon. A háziorvos asszisztense azonnal beléphetne a központi számítógépes rendszerbe, látná a szabad időpontokat és a pácienssel egyeztetve rögtön foglalhatna is. 

Természetesen saját bőrömön tudom, hogy nem mindig számítható ki előre, hogy egy betegre mennyi "időt kell hagyni". Sürgős esetek is adódhatnak. De ezt az évek során a szakszemélyzet jól fel tudja mérni, és a beteg még mindig jobban jár, ha egy előre nem látott sürgős eset miatt mondjuk tíztől tizenegyig vár, mintha 8-tól teszi ugyanezt. Ráadásul a rendszerben telefonszámot is rögzíthetnének a foglaláskor, amin nagy "csúszáskor" felhívható lenne, vagy akár egy automatikus sms-t kaphatna a beteg, hogy elég későbbre jönnie.fotó 3 (2).JPG

A rendszerrel a félnapos várakozások jelentősen lecsökkenthetők lennének. Az orvoshiányt, ápolóhiányt nem oldaná meg, de jelentősen enyhíthetné a feszültségeket Nem kell hozzá más, mint valamennyi pénz (nem sok) és  szándék. Nem látom az okát, hogy miért ne sikerülhetne.

hadházy ákos

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szekszardihetkoznap.blog.hu/api/trackback/id/tr396768643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éva Mészáros Jánosné 2014.10.08. 14:21:38

Számtalan vizsgálatra kaptam már időpontot a háziorvos által sőt egy rövid ideig dolgoztam is az egészség ügyben sosem éreztem hogy hamarabb sorra kerültem volna.Mindig csúszott a jó előre kapott időpont.Vajon ki érne rá SMS-t küldeni.

szdhunor 2014.10.08. 17:06:44

Senkinek nem kell ráérni sms-t küldeni, ha a rendszer látja, hogy mondjuk a 10 órási beteg 11-kor még nem került sorra, akkor a 12 órási betegnek tud küldeni automatikus sms-t, hogy legalább egy óra csúszással számoljon. A beteg adatait most is rögzítik rendszerben. A probléma ezzel (is) a költség; csak közelítőleg, az országban mondjuk 200 kórház van, kórházanként 30 várakozási pont, pontonként napi 50 csúszó beteg, az évi 110 millió SMS, ami még tenderár mellett is évi egy milliárd jó magyar Forintnyi, most konkrétan költségként sehol nem jelentkező pénz. Annyiból meg már vehetnének fel pár plusz nővért is...