Többen megkerestek az elmúlt hetekben, hogy adjak tanácsot: kinek fizessék a távfűtés árát? Ács Rezső azt mondja, hogy a Városüzemeltetési Kft-nek, az eddigi szolgáltató, az Alfa-Nova Kft pedig azt írja, hogy neki.

A városvezetés felelőtlensége, inkompetenciája és törvényekre fittyet hányó magatartása miatt tényleg jó nagy a káosz. A jogi helyzetről annyi mindenképp elmondható, hogy erősen kétesélyes... Én csak személyes véleményemet tudom a lakóknak elmondani. A véleményemet jogászok megkérdezése alapján alakítottam ki, de azért jogi felelősséget nem vállalok. Egyszerűen megfogalmazva: én jelen pillanatban továbbra is az Alfa-Novának fizetnék mindaddig, amíg a hatóság meg nem vonja az engedélyt tőle és a városi cégnek az engedélyt át nem játssza. Amíg ez az engedély nincs meg, Ács Rezsőéknek egy fillért sem fizetnék, utána viszont kénytelen lennék vele. 

tt.jpgAz -egyébként világos-  helyzet ugyanis az: egy városban távhőt csak egy olyan cég szolgáltathat, akinek ezt a hatóság engedélyezi. Ez a cég jelenleg az Alfa-Nova Kft. Nincs kétségem afelől, hogy a kormány által irányított hatóság előbb-vagy utóbb valamilyen indokkal vissza fogja vonni az engedélyt és azt Ács Rezsőéknek át fogja játszani. Akkortól ők vannak nyertes helyzetben, lakóként onnantól nekik fizetnék.

Az persze más kérdés, hogy Ácsék eljárása teljesen törvénytelennek látszik és ez nagy valószínűséggel perek sora után sok-sok százmillió forint veszteséget fog okozni a város számára. Ez közvetlenül nem az egyes városlakók baja, azonban egy csődbe ment városban már nem lesz olyan élni, mint azelőtt.

hadházy ákos

Szólj hozzá!

Az elmúlt héten ülésezett a szekszárdi közgyűlés. Kapkodva, a meghívóban nem is említve és zárt ülésbe eldugva tárgyalta az Alfa-Nova Kft-vel 1999-ben kötött, a távfűtést érintő szerződés felmondását. A távfűtés kérdése két okból rendkívül kényes: több ezer háztartás melegének biztonságát érinti és egy időzített pénzügyi bomba a város életében.  Utóbbi veszélyről nem sokan tudnak, de ez a veszély valós . A bomba Ács Rezső és Horváth István hibájából keletkezett és  nehezen látni, hogy hogyan lehetne hatástalanítani azt.

Az eredeti szerződést 1999-ben, az akkori fideszes többségű közgyűlés szavazta meg (1998 és 2002 között ugyan a polgármestert nem ők adták, de a közgyűlési többséggel valójában ők irányították a várost). A szerződés alapján a távfűtési rendszer a város (illetve a Városüzemeltetési Kft) tulajdonában maradt, de az üzemeltetés (és a nyereség) jogát 2019-ig az Alfa-Nova Kft kapta meg. A szerződés eleve nagyon megkérdőjelezhető kitétele az volt, hogy a -mintegy 90 millió forintos- évi koncessziós díjnak a kft csak egy kisebb részét fizeti meg valójában a városnak, a nagyobbik rész fejében a távfűtési rendszer (csövek, kazánok, csapok stb) felújítását végzik el. A szerződés értelmében minden évben le kell ülniük a Városüzemeltetési Kft-vel és meg kell egyezniük abban, hogy mit és mennyiért újítanak majd fel. 

petav7.jpgEz egy elég logikátlan dolog volt, hiszen így minden évben újra és újra meg kellett -volna- küzdeni a feleknek azért, hogy az üzlet mindkét fél számára megfelelő legyen ahelyett, hogy hosszú időre biztosította volna a megfelelő ellátást. Azonban 2002 után 2006-ban ismét fideszes többségű városvezetés alakult meg, immár Horváth István fideszes polgármester és Ács Rezső gazdasági alpolgármester irányításával. Az akkori politikai akarat a korábban privatizált közszolgálatások visszavétele volt. (Ma már látható, hogy ennek valódi oka az volt, hogy a vezetők kedvükre játszhassanak ezekkel a cégekkel, de az akkori indoklásban bőven voltak elfogadható érvek is) A szemétszállítás és a vízellátás , a közétkeztetés esetében ez sikerült is, az intézmények takarításánál fel sem merült a szándék (azt Fajszi képviselő végezhette magánvállalkozásban). A távfűtés esetében azonban egy nagyon furcsa és sajátos helyzet alakult ki. 

A közgyűlés ugyanis 2009-ben a polgármester javaslatára a szerződést felmondta, de az Alfa -Nova Kft ezt nem fogadta el. Ilyen előfordul, de akkor kellett volna valakinek lépnie valamit. Itt azonban egyszerűen nem történt semmi. Az akkori felállás szerint csak és kizárólag  Horváth polgármester és Ács polgármester tárgyalhatott bármiről is a város nevében, a képviselőknek csak a gombnyomogatás volt a dolguk. A két vezetőnek viszont egyszerűen nem volt ideje és/vagy kedve ezzel a dologgal foglalkozni. Így egy teljesen ex-lex állapot alakult ki. Az Alfa Nova továbbra is végezte a feladatot, azonban szerződés nélkül. A koncessziós díjakat fizetgette és valamennyi felújítást is eszközölt. Azonban ezeket -szerződés híján- egészen egyszerűen nem ellenőrizte senki a Vagyonkezelő részéről. Ráadásul a beruházások során beépített eszközök  nagy része így nem a Városüzemeltetési Kft, hanem az Alfa Nova könyveibe került. Értsük jól: ez annyit jelent, hogy  a rendszer egy része immár tulajdonjogilag nem a városé! Nem nehéz belátni, hogy egy vita esetén ez mekkora zsarolási potenciált jelent az Alfa-Nova részéről: ha mondjuk a cső a városé, de a csap az Alfa Nováé, akkor nem nehéz annak az elzárásával fenyegetőzni.

Én erről csak már mint ellenzéki képviselő értesültem, amikor a Városüzemeltetési Kft a kezét tördelve elmesélte ezt nekem. Érdekesség, hogy miután ezt a Felügyelő Bizottság tagjaként azonnal felvetettem, másnap Szekszárd közgyűlése azonnal visszahívott a bizottságból...

Én korábban azt hittem, ez a veszély csak 2019-ben alakul majd ki, de -gondolom a rezsicsökkentés hatására is- a szolgáltatónál komoly gondok adódtak, most pedig Ácsék hirtelen megint megpróbálnak kiugrani a szerződésből. Nem tudom, hogy az eddigi szolgáltató élni fog-e a tulajdonában álló távfűtési elemek elzárásával, de az biztos, hogy sok per várható. Nagyon könnyen elképzelhető, hogy ezeket a pereket a város elveszti majd, ami akár sok száz millió forintos veszteséget is okozhat. Ebbe pedig ez a kis város bele is bukhat majd pénzügyileg.

Sok átvágást (szalag) láttunk mostanában, ahol elégedett kormánypárti politikusok adnak át valamit - uniós pénzből, jó drágán. ELégedettek, mert tetszelegni lehet más pénzén úgy, hogy ráadásul abból már valaki saját pénzt csinált. Ezekre az alkalmakra az ellenzéket általában meg sem hívják. Pedig egy állami beruházásnál az ellenzéknek is nagyon fontos szerepe van. Ő ellenőrizheti azt, hogy az adott beruházást mennyire végezték drágán vagy rossz minőségben - persze csak ha van ilyen beruházás Magyarországon...p6195489.JPG

Így az elmúlt héten kénytelenek voltunk egy szimbolikus átadást megejteni szekszárdi Wosinszky óvoda előtt. Úgy gondoljuk, az óvodabővítésnél mindent megtettünk, amit az ellenzék megtehet. Többször szólaltam fel a közgyűlésben a tervezett magas költségek ellen, majd amikor láttuk a horribilis költségeket, kikértük a teljes tervdokumentációt. Nem adták könnyen, a részletes árajánlatot nem is kaptuk meg, de így is látszik a huncutság. Tehát a számok:

Az óvodaépítés 130 millióba került, ebből 330 négyzetméteres, lapostetős épület épült. Piaci áron egy lapostetős épület ára 200 ezer ft/nm, itt ez majdnem 400 ezer lett. A közbeszerzési értesítő szerint ők maguk 100 millió forintra becsülték az összeget, azonban a végén még a magas becsült értéknél is 30 százalékkal több lett. A polgármester nem nyilatkozott, a táskahordozójával üzente a sajtónak, hogy valójában "csak" 260 ezer forint a négyzetméter ár, mert külső munkák is voltak (meg pl 5 millió forintot kapott a Provital Zrt is azért, hogy a "bonyolult" közbeszerzést lebonyolítsa...). Ez azonban nettó szám, az általuk elismert bruttó fajlagos ár így 335 ezer forint, ami így is másfélszerese egy lapostetős épület piaci árának. És: nincs márványpadló, csak linóleum... Egy távol élő nyugdíjas építésznek elküldtem a teljes dokumentációt, hogy nézze át, vajon aranyból építettek-e valamit? 

Aranyat nem talált, de megírta, hogy két módon mehet a svindlip6195443.JPG

1) A tervező betervez olyan dolgokat, amire semmi szükség nincs, de utólag soha senki nem fogja tudni ellenőrizni. Pl:

-5 m mélységű árokdúcolás, mikor a legmélyebb munkagödör 1m

-a kerítés alá ugyanakkora alap, mint az épület falai alá

-330 négyzetméter lépéshangszigetelő lemez, miközben földszintes épületről van szó (vakondok részére)

-7,4 m-ig munkát biztosító állványzat, miközben a legmagasabb pont 6m...

-612 tonna betonacél (!) ez annyi acél, hogy minden négyzetméterre 25 cm vastag tömör acél kerülhet- atombiztos óvoda

-az összes földmunkát kézi munkára tervezték, miközben a gépi munka tized annyiból jönne ki. Elképhezlhető, hogy úgy is csinálták...

2) a másik módszer, hogy a tervrajz korrekt, de az ajánlatkérésnél nemes egyszerűeséggel más mennyiségekkel számolnak: pl.  440 nm vízszintes talajvíz elleni szigetelésre kér ajánlatot, miközben 330 nm a teljes terület. 

Ezek szúrópróba szerű vizsgálat eredményei, de  számomra meggyőzőek. A másfél-kétszeres árat így lehet összehozni. Hogy az extra profit sorsa mi lett, én nem tudom. Azt viszont tudom, hogy az akkori és a jelenlegi  polgármester a projekt legelejétől tisztában voltak a túlárazással. Ezért feljelentést fogunk tenni.

Általában szeretek valami figyelemfelkeltőbb címet találni a bejegyzéseknek, de itt már lefagyott az agyam teljesen. Ezért marad a jó hír tényszerű közlése. Mostanában talán a kelleténél jobban figyelem az EU-s pénzek kiszórását, de néha még én is meglepődök. A mai téma szinte szó szerint az utcán hevert -a gyerekekkel bicikliztem el ez előtt a romos ház előtt Szekszárd főutcáján. Mivel én már öreg vagyok és nem bírom az ő iramukat, jó indok volt megállni, hogy lefotózzam az érdekesen hangzó uniós projekteket hirdető táblákat.foto_2_24.JPG

foto_1-2.JPGOtthon először megnéztem az Info-Partner Szociális szövetkezet honlapját. Nagyon elegáns, érdemes rögtön a szociálisan nyilván nagyon rászoruló munkatársak listáját ( http://www.info-partner.hu/munkatarsak ), dr. S. Patrícia SZSZ-elnök vezetésével megnézni. Elképesztő, hogy az emberek mi mindent megtesznek a szociális válsághelyzetből kilábalás céljából... Mivel nem vagyok a szociális szövetkezetek szakértője, először a havi 500 ezer forintért Opel Corsákat bérlő roma "Híd a munka világába Foglalkoztatási Szövetkezet" kapcsán találkoztam igazán velük. Most, hogy egy másodikat is találtam, gondoltam, megnézem mi is ez a NAV szerint. A NAV honlapján ez a definíció áll: "a szövetkezeti formák között speciális helyet foglalnak el a szociális szövetkezetek, melyek abból a célból szerveződtek, hogy a hátrányos helyzetben levő tagjaik számára munkafeltételeket teremtsenek, valamint a szociális helyzetük javítását egyéb módon elősegítsék". Ebben segít nekik az is, hogy napi 222 forintból letudják a TB-t, de az első évben ebből 100 százalék, a másodikban 75, a harmadikban 50, a negyedikben 25 % kedvezményt kapnak...

Ha a táblákra visszatérünk: sajnos a 27 milliós TÁMOP projektről semmi információ nem érhető a szövetkezet  honlapján, de a netről kiderül, hogy a TÁMOP-2.4.3.d-2-13/1 projektben 4,5 millió forintot lehet kapni egy ember két évi foglalkoztatásáért. Elég nagy ugrás lehetett ez a szociális szövetkezet hátrányos helyzetű tagjainak életében, mert  szövetkezet az Opten szerint 2011-ben alakult 2012-13-ban 4-5 millió forintos össz árbevétele volt...

A másik TÁMOP program 8,2 milliójáról annyi tudható meg a www.jaras.info.hu oldalról, hogy "2 fő rugalmas foglalkoztatása és képzése, 2 rugalmas foglalkoztatási forma kialakítása valósult meg. A projektkövető gyakorlat kialakításával a távmunka összehangolása, mérése és magasabb szintű koordinációja vált lehetővé, ami hozzájárul a kapacitások magasabb szintű kihasználásához és a hatékony munkavégzéshez. A projekt keretében a szociális szövetkezet egy távmunkán és részmunkaidőn alapuló munkamódszert dolgozott ki". Ez egy honlapkészítő szociális szövetkezet esetén egész egyszerűen egy vicc. De nagyon rossz vicc. 

Szóval ismét nagyot léptünk előre az unió Marshall-terve jóvoltából, a kapacitások magasabb szintű kihasználásához ezúton gratulálok az Info-Partner Honlapkészítő Szociális Szövetkezetnek, a rászoruló tagoknak jó felkapaszkodást remélve. (Bízok ebben, mert a tagok face profilja és az Opten cégjegyzék alapján úgy tűnik, többen már megtalálták a számításukat , pl a honlapokat gyártó szociális szövetkezet értékesítési vezetője szintén szekszárdi , honlapokat gyártó EU-Active Kft-ben, mely egyben "versenytársa" is a szociális szövetkezetnek)

Most már csak azt nem tudom, hogy a szintén szekszárdi "Soul Fitt Szociális Szövetkezet " miben utazik. De őszintén: nem is érdekel. Azt gondolom, ismét egy példát látunk arra, hogy a TÁMOP (Társadalmi Mobilitás Program - az oktatásra adott EU-s százmilliárdok) nem a legjobb helyre kerülnek. Az uniós pénzek hatástalan költése közül a legnagyobb bűn az oktatásra, leszakadó rétegek felzárkóztatására adott pénzek elszórása. A szociális szövetkezetek rendszere jól hangzik, de a szekszárdi eset is mutatja, hogy korántsem biztos, hogy tényleg fenntartható, értelmes célokra jut pénz. Egy adat egészen döbbenetes: az eddig létesített mintegy 300 szociális szövetkezet fele már nem üzemel. Félő, hogy a létrehozott szövetkezetek igazán csak addig egzisztálnak, amíg EU-s pénzeket lehet leszívni a rendszerből. Pedig a TÁMOP-os pénzeket minden további nélkül költhetnénk simán ösztöndíjakra (akár több tízezerre!), vagy a hátrányos helyzetű gyerekeket oktató tanárok -akár nagyon komoly-premizálására. Így nem az "ügyes" vállalkozások, hanem a valóban rászorulók felemelésére juthatna az a rengeteg pénz.

 

Ha igaz a  mondás és az öregszik meg korán, aki kíváncsi, akkor a bonyhádi biztos urak sokáig maradnak frissek és fittek.

A múlt héten arról értesítettek, hogy  másodszor is lezárták a cikói markolós üldözés nyomozását. Tavaly szeptemberben a cikói hulladéklerakóból kiömlő szennyvíz nyomait vizsgáltuk újságírókkal, amikor a telep markolója próbált megfélemlíteni minket. A KRESZ-t nem annyira betartva nyomott minket a szennyvíztelep zsákutcájának vége felé. Az akcióról videó felvétel is készült. markoló.jpg Feljelentést tettem veszélyeztetés miatt. A bonyhádi rendőrök először bűncselekmény hiányára hivatkozva akarták elfelejteni az ügyet. Elfogadták a sofőr védekezését, aki azt mondta, hogy csak az utat tisztogatta a sártól... Miután jeleztem, hogy egy többtonnás markolóval, felemelt kanállal, néhol 20-30 centire követni egy autót több, mint udvariatlanság végül mégis kirendeltek egy szakértőt. Ő megállapította, hogy valóban veszélyeztette a testi épségünket a markolós úr, ezért a rendőrség most vádemelési javaslattal zárta le az ügyet.

Van azonban két nagyon fontos körülmény, amire úgy tűnik, nem kíváncsi a szerv. A nyomozás irataiba betekintve azt láttam, hogy a nyomozók -nagyon helyesen- bekérték a hulladéklerakó dolgozóinak telefonhívás-listáját. Ebből kiderült, hogy a telep dolgozói a belépésünket követő percekben háromszor-háromszor hívták fel Szekszárd város polgármesterét és alpolgármesterét és beszélgettek fél-egy perces időket. Indítványoztam, hogy akkor talán érdemes lenne meghallgatni a felhívott politikusokat, hogy nem ők adták-e az utasítást az "úttisztításra". A rendőrség viszont egy nap alatt elutasította a javaslatomat.  A mellékelt irat szerint arra hivatkoztak, hogy  a gyanúsított közvetlenül nem beszélt a városvezetőkkel, csak a kollégái. Ezek szerint Bonyhádon bármilyen mocsokságra fel lehet valakit bujtani, a lényeg, hogy az ember ne közvetlenül telefonáljon az elkövetőnek. Mindenki ítélje meg maga, hogy gyanús e az, hogy a markolóvezető  telefonált a kollégáinak, akik pedig telefonáltak a politikus főnököknek.  Mindenesetre mivel közvetlen telefonhívás nem történt, ezért nem is hallgatják meg a polgármestert és az alpolgármestert. Azt is írják, hogy a telepen dolgozókat már meghallgatták (ők annyit mondtak, hogy a gyanúsított csak az utat kapirgálta..), felbujtásra pedig semmilyen adat nem utal (a lázas telefonálgatás ezek szerint semmilyen adat-ez azért is érthetetlen, mert akkor miért kellett a híváslistát bekérni...?) Pedig a történetnek ez lenne a lényege: nem sajnálom, ha elítélik a markolóvezetőt, hiszen nagyon csúnyán viselkedett. De az igazán aljas az, aki erre felbujtotta.

A másik megjegyzésem a szakértői jelentés egy megállapítása alapján bizonyíték meghamisításáról szólt. Az esetről készült videón ugyanis nagyon szépen kimérhető, hogy a markoló kb 35 km/h sebességgel rohant felénk. A bizonyítási eljárás során viszont a szakértő a gépbe ülve többször leellenőrizte, hogy a gépek akkor csak 10 km/h sebességre voltak képesek - ennyi egyébként a telepen engedett legnagyobb sebesség. A szakértői jelentés úgy fogalmaz, hogy annak eldöntése, hogy a gépek leszabályozása hogyan és miért következett be, az nem az ő feladata. Én mindenesetre javasoltam, hogy a bizonyíték hamisításának lehetőségét vizsgálni kellene. A bonyhádi zsandárok azonban egy nap alatt ezt is lesöpörték arra hivatkozva, hogy a szakértői jelentés alapján a markoló átlagsebessége 12-13 km/h volt, tehát a leszabályozás nem érdekes. Mondjuk az átlagsebesség semmiben nem mond annak ellent, hogy a markoló az üldözéskor még 35 km/h sebességgel tudott menni, a bizonyításkor pedig tízzel. Az a rendőr, aki nem érzi az átlagsebesség és a maximális tényleges sebesség között a különbséget, nem nagyon alkalmas a munkájára.

Csak annyit tudok végül írni, mint akkor, amikor a nemzeti rendőrség először bűncselekmény hiányában akarta lezárni az ügyet. Azok az elöljárók, akik a telefonálgató politikusok és a gépeket buheráló telepvezetők védelmében az ügy eltusolására utasítást adtak: menjenek a fenébe!

Ui.:A nyomozati iratokból megtudtam, hogy a telepen látogatáskor, közvetlenül a polgármesterrel folytatott "konzultáció" után a telep dolgozója azzal a kéréssel hívta fel a rendőrséget, hogy szíveskedjenek az általunk készített felvételeket azonnal elkobozni. Köszönetemet fejezem ki az akkor a helyszínen -nagyon korrekten- intézkedő rendőröknek, hogy ezt nem tették meg.

foto_1_23_2.JPGfoto_2_23.JPGfoto_1_23_1.JPG

 foto_16.JPG

Mindegy, hogy trafik, vagy Paks 2, Horváth István és barátai meglátják az üzleti lehetőséget és lecsapnak rá. Sok jel mutat arra, hogy Paks 2 azért is olyan fontos a Fidesz számára, mert jó magánbizniszeket lehet kötni. Úgy tűnik, Horváth István, Szekszárd korábbi polgármestere az elsők között kerülhetett azok sorába, akik a bővítésből hasznot húznak.

Az előzményekhez tartozik, hogy Horváth István és S. Árpád Opel kereskedő közös cége, a Permitto Kft kb 4 éve megvásárolta az Amrein Károly által igazgatott Gemenc Volántól 180 millió forintért a Volán paksi telephelyét. Olyan nagyon nagy kockázatot nem vállaltak, mivel a telep egy részét azonnal visszabérelte tőlük a Volán évi kb  évi 30 millió forintért, 6 évre. ( http://nepszava.hu/cikk/345033-gemenc-volan-jol-jart-a-fideszes-polgarmester-cege )  De most a jelek szerint a cég megint megfogta az Isten lábát.foto_2_15.JPG

A Magyar Villamos Művek ugyanis sehol máshol nem talált megfelelő helyet a Paks 2-t is kiszolgáló informatikai központjának, mint a Permitto Kft által megszerzett telekrészen levő könnyűszerkezetes barakkban, a város szélén, a buszok szervizei és a benzinkút között, kb 10 kilométerre az atomerőműtől... Azt, hogy az épületet a cég eladta, vagy csak bérbe adja, nem tudni, de feltételezhető, hogy nem jártak rosszul.

Az is igaz, hogy a Permitto Kft-ben Horváth Istvánnak papíron már nincsen része. Felmerül azonban, hogy az új tulajdonos, K. Zsolt csak stróman és az irányítás és a haszon továbbra is Horváthé. Az Opten cégnyilvántartó szerint ugyanis Horváth más foto_3_12.JPGcégeiben levő részesedést is Kapcsa "kaparintotta meg", így a Horváth-Sport Kft-t és a Köbtransz kft résztulajdonát is (előbbi Horváth első cége, sportruházatot árul most éppen az újonnan nyílt Intersparban. Utóbbi Máté Péter volt szekszárdi fideszes képviselővel közös szállítmányozó cég. Máté Péter a megismételt szekszárdi őszi választáson esett ki a közgyűlésből, de a gépkocsivezető végzettségű vállalkozó tudására nagy szükség lehet, ugyanis Ács Rezső polgármester "polgármesteri tanácsadóvá" nevezte ki)

foto_1_15.JPG                          A Horváth-Sport Kft, a Köbtransz kft és paksi erőmű számítástechnikai központjának barakkot biztosító Permitto kft új tulajdonos, K. Zsolt a cégnyilvántartás szerint egyébként számos egyéb céget birtokol. Ehhez képest foto_1_15.JPGelég szerényen él, az Opten nyilvántartása és a Google Streetview szerint ebben a mohácsi házban. (alsó kép) Csak remélni tudjuk, hogy a Magyar Villamos Művek fizet annyit új cégének, hogy módja lesz életkörülményein javítani. Persze csak akkor, ha valóban ő a cég haszonélvezője és nem csak strómanként van jelen a cégbenfoto_10.JPG

Pártunk és kormányunk felismeri a problémákat. De olyan sokszor láttuk azt, hogy a valós problémák megoldásának ürügyén a jó helyen állók mesés összegekkel gazdagodnak. munkahid3.jpg

Most egy egy új, valós problémát láttak meg: a romák kilátástalan helyzetét a munkaerőpiacon. Cselekedtek is rögtön, társtettesként bevonva Farkas Flórián fideszes képviselőt és a Lungo Drom által vezetett Országos Roma Önkormányzatot. Az önkormányzat meghirdette a "Híd a munka világába-szociális szövetkezetek" programot. A sajtóban csordogáló hírek szerint erre mintegy 5 milliárd forintot kaptak, ebből 600 millió forint egy TÁMOP-2-4-3-D-3-13/1-2013-0001 számú uniós projektből származik. Az elmúlt egy évben a kozbeszerzes.hu oldalon fellelhető adatok ebből 270 millió forint elköltéséről szólnak, egyelőre ennyi pénz elköltése nyilvános. Az egyes közbeszerzések adatai megnézve rendkívül elszomorító, kirívóan korrupciógyanús dolgokat láthatunk

munkahid1.JPG- bruttó 28 700 000 forintért béreltek 10 gépkocsit hat hónapra, havonként maximum 3000 km (+/- 30 %) futásteljesítményt megengedve. Három középkategóriás kombi és hét alsó kategóriás kisautóról van szó, klíma, légzsák, négy irányba állítható első ülés kellett bele a kiírás szerint. Az autóknak nem voltak újak. Autónként tehát majdnem 3 millióért bérelnek fél évre gépkocsit... Az interneten öt perc kereséssel lehet havi 100 ezer forintért bérautót találni, de ha a Hertz nemzetközi autókölcsönző honlapján holnaputánra lefoglalok ferihegyi átvétellel egy Suzuki Swiftet fél évre -mindenféle kedvezmény nélkül- az is csak 4700 euróba kerül.  Arcátlanság

munka10.jpg-persze ilyen nemes célhoz elegáns iroda is kell... Bruttó 31 millióért irodabútorokat vettek. Ennek nagy része a központi irodába került (5 darab vezetői íróasztal, 12 db tárgyalóasztal, 5 db ruhaakasztó szekrény, 2 dohányzóasztal, 3 fotel szövetkárpittal, 2 db két személyes kanapé :) (mert azért pihenni is kell...) 5 db magas támlás vezetői szék kartámlával, még vagy 60 szék. Természetesen a hídon a munka világába néha teázni kell , ezért két teakonyha bútorzat is beszerzésre került, egy a földszintre, egy az emeletre (ez egy kétszintes híd a munka világába). Összesen mintegy 330 db bútort vettek, ebből kb 220 db szék. A bútorok átlagos ára százezer forint volt. Arcátlanság.

munkahid5_1.jpg- Persze ha már vannak kanapék, zsenáns, ha a Híd a munka világába központi irodája kopottas. Ezért fel kellett újítani az irodát bruttó 26 000 000 forintért

- Bruttó 31 000 000 forintért egy nagyon fontos tanulmányt is meg kellett írni:" a toborzás-kiválasztás eljárásának és a toborzás eljárásrendjének kidolgozásáról " Ez sajnos nem vicc, hanem komoly. Arcátlanság.

-19 000 000 forintért egy tanulmányt írattak arról is, hogy milyen szoftvereket kellene megvenni. Arcátlanság.munkahid2.jpg

- Bruttó 31 millió forintot fizettek az előbbi tanulmány által "kitalált" számítógépes hálózat kialakítására a központi irodában és a hét vidéki irodában. A pénzért fel kell szerelni egy szervert, de a szerver, szoftverek és a számítógépek beszerzése már nem ezért a pénzért történik. Egy rendszergazdát is foglalkoztatni kell, a kiírásból nem derül ki, hogy hány hónapig, de mivel a projekt nem hosszú idő, nem valószínű, hogy egy évnél tovább. 

-Azért 21 millió forintért számítógépeket is vettek, hét darabot. A kiírás részletezi, hogy még mit vettek ezen kívül ezért a pénzért. Nem vagyok szakember, de a hét gépen kívül nagyobb tételnek csak az öt szerver , illetve 2 nyomtató tűnik.

-Ehhez a sok jósághoz, hídépítéshez a munka világába természetesen médiafigyelem is kell. Ezért egy közbeszerzéssel 30 000 000 forintért médiavásárlási feladatokkal látták el a Mindshare médiaügynökséget, valamint sajtószóvivői és e-DM feladatokkal 31 000 000 forintért az Insomnia reklámügynökséget. Az összesen 61 milliós reklámkampányból én nem sokat láttam, de lehet, hogy ez az én hibám. Talán nem csoda, ha azt gondolták, a fenti tételeket mégsem kell nagydobra verni.

-30-30 milliót költenek projektmenedzsmentre és a projekt számvitelére, 13 milliót pedig nyomdai szolgáltatásokra

Az utolsó kép a program szarvasi beharangozójáról készült nyáron, ahol az Árpád szállóban megvendégelték a romákat. A www.newjujsag.hu beszámolója szerint Monostori Tamás, a projekt szervezője ezekkel a szavakkal biztatta a megjelenteket: "- Mindenkit biztatunk azzal, hogy éljen ezzel a lehetőséggel. Senkinek nem kell attól félni, hogy kimarad. Nem árulok el azzal titkot, hogy nagyon sok pénz van rá. Nagyon-nagyon sok pénz van rá, és még csak a töredékét sikerült elkölteni."

munka7_1.jpgmunka12.jpgmunka8.jpg

 

Elbocsátások a kórházban?

2015.01.23. 20:21

Az elmúlt héten az MSZP képviselői sajtótájékoztatót tartottak. Elmondták, hogy információik szerint 300 ember elbocsátását tervezi a szekszárdi kórház. Muth igazgató úgy cáfolt, hogy tulajdonképpen nem egészen cáfolt. A sajtónak elmondta, természetes, ha nyugdíj mellett, vagy megbízási szerződéssel dolgozók befejezik a munkát.

Szekszárd kicsi város, az egyik legnagyobb foglalkoztató a kórház. Több ott dolgozó erősítette meg számomra a hírt: sok olyan embertől váltak meg az elmúlt év végén, aki nyugdíj után járt vissza vagy megbízási szerződéssel dolgozott.fotó 3 (2).JPG

Én nem nagyon értem, hogy ennél kevesebb emberrel hogyan lehet üzemeltetni az osztályokat.Még problémásabb  azonban az az információ, miszerint a fizikai dolgozók egy jó részénél (kb 200 ember) azt tervezik, hogy felmondanak nekik, majd közmunkásként foglalkoztatják tovább őket. A szomorú az, hogy ez nem lenne "leépítés", hiszen tulajdonképpen ugyanannyian dolgoznának, mint addig - csak éppen az addig is megalázóan alacsony bér helyett még lejjebb álló kasztba, az állami rabszolgák csoportjába kerülnének.

Ha így lesz, az egy szégyentelen húzás, ha nem, annak örülünk. Mint annak iskorhaz.jpg, ha a kórházi dolgozók között terjedő pletykának sincs alapja, azaz  nem fognak osztályokat bezárni a megyei intézményben.

Civil egyesület segített

2014.12.21. 10:28

A szekszárdi pártlapban nem jelenhetett meg, a Szekszárdi Hétköznap pótolja a  szép hír leközlését,